onsdag 6 augusti 2014

Semesterdepressionen

Alla gäster har åkt hem, ettåringen är färdigfirad och det är tre och en halv dag kvar här på landet för vår del.

Jag känner mig stressad och rastlös och uttråkad och utmattad på en och samma gång. Jag hatar den känslan. Och jag vet inte om jag längtar hem till vår lägenhet med fåtöljer i vardagsrummet och folkliv utanför fönstret och toaletter och varmvatten och dusch och diskmaskin och vardagsliv med rutiner eller om jag vill vara kvar här med höns och ledighet och åkrar. Jag vet inte. Jag vill ingenting.




2 kommentarer:

Susanne sa...

Ja, semesterblues! En stress och oroskänsla som gnager i en. Men försvinner dock så fort man är på jobbet. Semestern känns avlägsen redan första dagen på jobbet. Märkligt! Du är inte ensam!

Tantaluran sa...

Ibland är det bra att komma igång med vardagen igen!