söndag 3 augusti 2014

Plötsligt händer det

"Alla andra" går jämt på loppis och fyndar en massa saker hit och dit som de knappt behöver betala någonting för och sen lägger de upp en massa bilder på de där jättefina sakerna på instagram och/eller på bloggen.

Men jag? Jag hittar aldrig någonting på loppis. Inte som inte kostar flera tusen eller är trasigt eller bara fult. Det slutar alltid med att jag kommer hem med ett sexkronorsvinglas från Ikea som jag "fyndat" för en tia eller en ful och skitig plastleksak till ungarna, eller varför inte en ful ugnsform i glas (också från Ikea) som är exakt likadan som en som vi redan hade. För man vill ju handla något!

Men häromdagen! Herregud, jag får nästan hjärtklappning bara jag tänker på det, DÅ FYNDADE JAG OCKSÅ! Och det var varken plast, fult, trasigt, dyrt eller skitigt.

För vad sägs om det här bordet? Alldeles
blankt och fint utan en enda repa för bara
175 kr! Hallelujah!




Och den här fina spegeln för bara 65 kr! (Barnet
hade jag dock sen tidigare). Hur fin är den inte?

Nu ska jag trycka upp egna visitkort. "Loppisexpert" ska det stå på dem. Och så ska jag starta en loppisblogg med tips om hur man gör de bästa fynden (tips nr 1. Åk till en loppis).

4 kommentarer:

Freja sa...

Heja dig! Jag skulle fynda på loppis förra veckan och fullgjorde steg 1 i din skola, tog mig till en loppis. Upptäckte genast vad steg 2 borde vara: Ta med betalningsmedel... Vi kunde inte ens fika, utan fick bara vända om hem...

Westrahult sa...

Det är nu du kommer att få kommentarer som "det bordet är inte värt mer än 50/jag köpte ett likadant på loppis för 10 spänn/ jag hittade ett alldeles gratis innan den förra ägaren skulle slänga det i en container.."

Anonym sa...

Fina fynd!

Spegeln är ju underbar!

Sonja sa...

Och ett likadant bord står hemma hos min mamma, har stått där i alla mina år (46). Lika fint också, det har stått i ett hörn med duk och en bordslampa på! :-)