onsdag 2 november 2011

Inte den vassaste kniven

Charles har inte riktigt fattat det här med tidsomställningen om vi säger så. Alltså, åt vilket håll vi egentligen ställde om klockan.

Innan vi ställde om klockan vaknade han mellan halv fem och fem varje morgon. Varje morgon.

Nu är vi till och med tvungna att väckahonom kring sex om morgnarna, alltså motsvarande klockan sju enligt sommartid.

Det är ju inte så att jag klagar här, don't get me wrong liksom, men jag undrar lite hur det blir när vi går tillbaka till sommartid igen? Upp och hoppa redan klockan tre eller?


2 kommentarer:

Fraggelmorsan sa...

Men ärligt, vem fan HAR fattat det där med vintertid egentligen? Och "man ska ställa tillbaka klockan, pecis som man ställer tillbaka grillen i garaget"- jävla-ramsan. Jag tog inte ens FRAM grillen ur garaget i år, hur ska jag göra!!!????
Jag och lille Charles kan ligga där i lådan och vara oslipade tillsammans.... ;0)

Unknown sa...

Hej Maria!
Har hittat din underbara blogg för ett tag sedan. Jag tycker du skriver så härligt. Mina barn är nu 18 och 15 år gamla men man känner ständigt igen sig i det du skriver. Jag har läst den boken du läser nu. Visst är den bra?