tisdag 22 mars 2011

På tal om att ha ordning på grejerna

... så har jag kommit på ett nytt system för ledighetslappen till dagis inför sommaren. I vanliga fall glömmer jag nämligen alltid bort vilka veckor jag har kryssat i att de ska vara lediga, även om jag alltid sparar den här lilla talongen som man ska klippa ut och ha kvar hemma. För antingen så minns jag inte om kryss betydde ledig eller närvaro, eller så har jag bara inte fyllt i det även på den.







Men i år lämnar jag helt enkelt inte in lappen! Himla fiffigt om ni frågar mig. För nu ser jag ju varje gång jag är i köket vilka veckor barnen ska vara lediga. Det kanske är lite svårare för dagispersonalen att veta vilka veckor mina barn ska vara lediga, men vad fan. Sånt är livet.

Och de kan ju alltid ringa och fråga mig! I år har jag ju koll.

6 kommentarer:

Majsan sa...

Halloj!
Hamnade här vi lite olika kringelikrokar på nätet. Det började hos Sir Edison, vill jag minnas. Hit återkommer jag fler gånger.

Hälsningar
Majsan

Hanna sa...

Smart att du lade den i bloggen. Nu kan du fråga här, så svarar jag att det var vecka 28-31. Om du inte fixar att leta själv bland inläggen förståss. ;)

Anonym sa...

Klockan är nu 23.02, så det är väl inte riktigt sant att du förgyllde min dag, men du vet vad jag menar. Jag ÄÄÄLSKAR dig. Annacarin

MalinSörmlind.se sa...

Jag måste erkänna att jag har på bara några minuter förälskat mig i både din blogg... Och dig lite. Du är ta mig tusan helt fantastisk!

Jag skrattar så att jag får kramp i min stortå. (man kan få det)

Unknown sa...

Tyvärr... Jag kan inte se nån ledighetslapp för det är en tjock bebis i vägen.

Unknown sa...

Shitbra helt enkelt.
:-))