lördag 27 november 2010

Mörkt var det här

Vi har bara en lampa i badrummet, ett lysrör ovanför handfatet. Eller ska jag säga "hade bara en lampa" kanske, för den funkar inte längre. Det är ständigt mörker i vårt badrum just nu. På ett sätt är det rätt skönt, man har ingen aning om treåringen spolat efter sig eller inte, man ser alltid så softad ut i spegeln när det bara är ett ensamt litet ljus som flämtar där inne och framför allt ser man inte smutsen. Så en del av mig vill inte fixa nåt nytt lysrör. Fatta, vi skulle aldrig mer behöva städa badrummet.

Men samtidigt, hur långt tid kommer det ta innan jag lägger linserna i tandkräm över natten? Eller plockar ögonbrynen i formen av ett v? För att inte tala om hur svårt det kommer bli att lägga på ögonskugga nästa gång jag vill vara lite extra glammig  (och inte bara på sin höjd gnugga bort gårdagens mascara med ena fingret som brukar vara min vardags-make). Men man kanske inte måste ha samma nyans av ögonskugga på båda ögonlocken?

Guuuud, så himla svårt att veta hur man ska göra - nytt lysrör eller inte? Exakt hur mycket kan det svida egentligen att stoppa in linser i ögonen som legat i tandkräm över natten?

3 kommentarer:

Lotta sa...

Tja, då kanske allt ser mintfräscht ut för jämnan?

Chrissan sa...

Tja. Det beror kanske på vilken sorts tandkräm det är.

Tantaluran sa...

Du får ställa in lite värmeljus, myspys!