onsdag 3 november 2010

Kan födelsedagsbarnet kanske ha namnskylt?

Julius blev bjuden på kalas häromdagen, det låg en liten inbjudan på hans hylla på dagis när jag hämtade honom.

Och det är ju trevligt. Förutom att födelsedagsbarnet är ett barn som jag inte har en aning om vem det är, jag har aldrig ens hört namnet förut.

Jag undrar lite om föräldrarna till det barnet kommer ta illa upp om jag råkar skicka fram Julius till fel unge för att lämna över presenten. Men de får faktiskt skylla sig själva som inte bifogade bild på sitt lilla hjärtegryn.

3 kommentarer:

Tommy sa...

vad hette barnet?
Låg det en inbjudan på N:s hylla oxå eller är det någon utfrysningskampanj på gång?

Singelmamman sa...

Men Julius kanske vet? I den åldern är det ju inte en garanti att det barn som öppnar dörren är födelsedagsbarnet. Men du kan ju utesluta en del ungar, om det är ett barn med namn som kan könsbestämmas förstås.

mimiamelie sa...

På sonens dagis har de små bilder på barnen vid deras plats, har hjälpt mig nångång vid liknande tillfälle...