fredag 19 mars 2010

Så många frågor, så få svar

Vår hemtelefon lade av igår, mitt under ett samtal. Jag vet inte riktigt vad den håller på med, men den envisas med att hela tiden blinka "registrera" i displayen. Jag har stängt av den, ryckt ut alla sladdar, tagit ur batteriet, hotat den, mutat den och bankat den lätt i bordet. Ingenting hjälper.

Jag ringde Björn igår när han var på jobbet och beklagade mig och han svarade bara "jag ska titta på den när jag kommer hem". Det hjälpte inte att jag sa att jag redan gjort allt. Sen när han kom hem stängde han av den, ryckte ut alla sladdar, tog ut batteriet, hotade den, mutade den och bankade den lätt i bordet. Det konstiga är att det inte hjälpte den gången heller. Den blinkar fortfarande "registrera".

Så nu vet jag inte om vi ska ta hem en tredje part att gå igenom hela proceduren igen eller om vi bara ska chansa på att något har gått sönder.

Och jag undrar dessutom över vad det är den vill att vi ska registrera. Det är så lagom enkelt att förstå när den inte säger mer än så liksom. Partnerskap? Medlemsskap? Företag?
Det känns ju som att telefonförsäljarna har gått lite för långt när de inte bara ringer längre utan till och med kapar telefonen. Vi är faktiskt medlemmar i Nix, borde inte det täcka även kapning av telefoner?

11 kommentarer:

steehle sa...

Den som att den vill bli satt i basenheten för att de ska kunna komma överens om vilken frekvens de ska kommunicera på. Fast det ska ju inte hända under ett samtal, bara första gången den används... så det låter ju inte så bra...

Maggisen sa...

kan vara värt att testa att sätta den i basenheten efter att ev ha bytt batterier i den... sådär kan det bli ibland när telefonen blir helt urladdad.

Anonym sa...

Hmm, hoppas du får ordning på den. Annars blir det till att börja maila igen. Kram / Sissel

Sara sa...

om det är en siemenstelefon ska du gå in i menyn och under inställningar ska det finnas registrering. när du har satt igång registrering i telefonen så håller du in knappen på basstationen i ungefär 3 sekunder. testa det (:

Ännelaij sa...

Håller med Sara.
..eller byt batteri..

Anonym sa...

Jsg hade nog bara öppnat fönstret och kastat ut f*nskapet/Greta

Maria sa...

Puss på dig Sara! Den funkar igen! Och tack ni andra också för tipsen :-)
Nu slipper jag hiva ut den genom fönstret ;-)

Tenshi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara sa...

woho! mitt år som teknisk support har varit till någon nytta!

Maria sa...

Sara: Ah, så du är värsta experten på Siemens trådlösa telefoner? Hur länge till tror du att vår kommer leva? ;-)

Sara sa...

med i huset småbarn är alla apparaters livslängd relativa ;)