tisdag 5 maj 2015

Universum vs Maria

Man skulle kunna säga lite att universum är emot oss just nu, något som faktiskt låter helt rimligt om man betänker att 1. hissen 2. digitalboxen 3. tvättmaskinen har gått sönder inom loppet av typ två veckor, vi måste köpa nya sommardäck till bilen och halva stan är uppgrävd så det tar en halvtimme att hitta parkeringsplats varje gång man använt bilen. Och så är jag allergisk och lägenheten har fortfarande inte lärt sig att städa sig själv och vi går och lägger oss alldeles för sent varje kväll.

(Så ok, just det sista kanske inte ENBART är universums fel).

Jag hanterar hursomhelst alla ovanstående problem genom att maniskt sträckkolla på Pretty Little Liars. Det känns som en fullt rimlig åtgärd.

3 kommentarer:

Cattastroph sa...

Vilken blogg! Härlig rolig läsning OCH såååå igenkännande. Det där om pengarna som bara försvinner... Vart?!
Tack för nattens lektyr! ❤️

Maria sa...

Tack själv!

Anonym sa...

Hahaha jag läste inte detta inlägg förrän nu men min maj var exakt likadan...
Tvättmaskinen gick sönder, micron gick sönder, mobilen var seg och båten blev stulen. Min lösning... De tre första säsongerna av pretty little liars. Och det hjälpte... Vi fick ju ialla fall tillbaka båten.....