onsdag 8 april 2015

När jag blir stor ska jag gå i terapi

I morgon ska jag köra till Värmland med barnen för att hälsa på lite släkt, och eftersom inte Björn ska följa med är jag livrädd för att vi ska dö i en bilolycka (för tydligen är det mycket större risk för att dö om inte hela familjen är samlad. Enligt min hjärna alltså).

Andra saker jag är rädd för: broar, cancer, bränder, höjder, samt styrketräna utan sällskap på gym.

En dag ska jag gå i terapi och bli en normal människa. Det kommer bli så skönt.

4 kommentarer:

Elin sa...

Jupp, överensstämmer exakt med min lista över rädslor! Säg till när du har hittat en bra terapeut, Vi kanske kan få gå två stycken till priset av en?!

listoplisto sa...

Medan jag tänker att det egentligen är värre om de båda vuxna är samlade, för tänk om man krockar ihjäl sig men barnen överlever och så har de förlorat båda föräldrarna.
Och så är det mycket större risk för min man att dö när han är på resa, än det är för mig när jag är på resa. I mitt huvud alltså.

Terapi är nog en rätt bra idé...

Susanne sa...

Det är just dina rädslor som visar att du är normal. Jag har ungefär lika många, plus några till. Våga vägra terapi :)

Neurotic Kitten sa...

Terapi hjälper inte mot nojor. Lita på en som vet.