torsdag 22 mars 2012

Trist

Sen nyår har jag tränat 32 pass. Trettiotvå! Det är sjukt mycket, och ja - ni får gärna bli imponerade.

Men jag har fortfarande ingen lust att träna, det känns skitjobbigt att masa sig dit varenda gång. Ska det verkligen vara så? När ska det vända egentligen? Va? Va? Va? Va?

Jag trodde att när man väl liksom kom in i det skulle man faktiskt vilja gå till gymmet, alltså tycka att det var roligt, och inte bara släpa sig dit för att man bestämt sig för det.

(Och jag tycker ju att det är roligt när jag väl är där, det är bara tanken på det som känns så himla trist).

Så, kan man programmera om min hjärna lite här eller? Hur gör man det enklast?

Mvh,

Ofrivillig träningstjej



11 kommentarer:

Mikaela sa...

Om du kommer på hur man gör så får du gärna hojta till! En annan har släpat sig till gymmet 2 ggr per vecka sedan september, men inte en chans att min kropp kapitulerar och börjar tycka det är skoj. Eller åtminstone okej... Nej då, plågsamt ska det visst vara, hela vägen!

(men snygg blir man! Tror jag.)

Otaliga projekt sa...

Efter att i stort sätt aldrig ha tränat, knappt ens rört på mig mer än nödvändigt så "kom jag igång" för två år sedan. Jag är toksåld. Men det handlar om att hitta sin träningsform. Helt plötsligt styrketränar jag i gymet. Jag som AAAALDRIG skulle va bland DOM. Med ett träningsprog som vår PT har tagit fram så är jag piggare och friskare nu än vad jag nånsin varit innan. Hoppas att din vändning kommer snart.

emdu sa...

Är likadan. Säg till om du kommer på knepet!

BTW: Mycket imponerad.

Anonym sa...

Kan hypnos fungera?

Anonym sa...

Ha, jag har tränat typ 3 ggr per vecka i 4 år och ännu har det inte vänt..... lika trist och segt att masa sig dit varje gång. Inte är det kul när man är där heller.....

Har inte sett till en endaste liten endorfin på dessa 4 år....

//Brippan

Björn sa...

Ärligt Brippan, det är så sjukt imponerande att du ändå masar dig dit.

Jag kan inte träna om det inte är roligt. Efter 2 veckor frånvaro från träning längtar jag så sjukt mycket tillbaka till gymmet. Jag har hittat det roliga i gruppträning - bodypump, cycling och Crosstraining.

Vanlig styrketräning får mig att inte gå till gymmet.

Anonym sa...

Imponerande!!
Men det var det jag visste! "Efter ett tag så bli träningen som ett behov, du kommer att känna att du behöver träningen." Rent ljug med andra ord. Sånt folk säger för att man ska fortsätta plåga sig ett tag till när man bara vill ge upp och man är dum nog att tro på vad dom säger. Nähääru, det här är beviset på att det alltid kommer att vara tråkigt :-D
/Ulrika

sara sa...

Men är det inte som någon sa här ovanför att det handlar om att hitta rätt träningsform? Tror det är värt att lägga ner lite tid på att prova sig fram & hitta något som känns roligt redan från början. Och variera sig. Inte köra samma sak vecka ut och vecka in, utan pröva olika saker.
Jag har senaste åren äntligen kommit igång med träningen igen efter många småbarnsår & jag fullständigt älskar det! Känner mig förväntansfull i hela kroppen när jag vet att jag ska få träna på eftermiddagen. Inte varje gång, men nästan.

Me and my dark secrets sa...

Oj - att folk verkligen tvingar sig till det när det är jätte tråkigt. Det förstår jag inte.. Träning är och kommer alltid vara tråkigt, iallafall tycker jag det.

PinsammaMamman sa...

HAr tränat lite mer än dig sedan nyår. Avverade pass 69 i torsdags.
Men jag har hittat sådant som är KUL.
Orka slösa bort dyrbar tid på tråkigheter.
Älskar friskis o svettis gruppträningar. Vilken glädje, vilken energi!
Springa en timma på en crossmaskin under gruppträning, inga problem. Själv? Max 2 minuter sen är det så tråkigt så klockarna stananr.
Behöver ledarens glada tillrop, och gruppens gemensamma kämpande.
Sen har jag ett mål också.
Var ganska sjuk i höstas. Hade lunginflammatioenn from HELL! Mycoplasma. VAr sjuk i 6 veckor, o låg inne i 5 dagar. Fick i krya-på-dig-present starten till Tjurruset. Jag som alltid hatat att springa.
Men somd en fighter man är så ser jag fram emot en mil i gyttja. I höst.
Ska du med?

Pierre-Emil sa...

Säger samma sak som flera andra. Gör något annat när du är där. prova olika pass, styrketräning med skivstång, intervallträning etc. Det finns galet mycket olika grejer du kan testa. Majoriteten är naturligtvis det dötråkigaste man kan komma på (spinning? WTF!), medan det kan visa sig vara just boxning som du vill hålla på med.