onsdag 28 mars 2012

Om stress

En av mina hobbies är att stressa upp mig. Jag är faktiskt skitbra på det, om vi nu ska våga vara ärliga med våra egna talanger.

Jag kan stressa upp mig över både stora och små saker, det finns ingeting som inte är värt att utsöndra lite härligt stresshormon över. Jag kan till exempel stressa upp mig något så kolossalt över hur jag ska hinna få en bra plats på BodyPump om jag nu ska gå på det, oavsett om det är en eller sju timmar kvar. Jag är alltid stressad över pengar och tid. Främst tid. Jag blir jättestressad om jag så bara kommer iväg fem minuter sent från jobbet, inte för att jag har bråttom till något eller så, men ändå.

Och så blir jag gärna väldigt stressad om jag har kommit på hemma att jag ska köpa en speciell sak - tänk om den hinner ta slut i affären innan jag har hunnit köpa den! Det spelar ingen roll om jag kommer på det efter stängningsdags och ingen kan handla något alls eftersom alla som jobbar där har gått och och släckt alla lampor och LÅST. Jag hyperventilerar ändå.

Så ja, nu vet ni det. Ville bara dela med mig.

Hejdå.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

DET kallar jag talang.

Jag kan nog matcha dig i stress när det gäller pengar.

Hanna sa...

Jag är också förskollärare och drabbas av samma stress om jag kommer iväg fem minuter sent från jobbet. Undrar verkligen varför.

Maria sa...

Undrar om det är en Maria-egenskap det där för precis så där är jag med!!

Potatishäxan sa...

OMG, vi är soul mates. Detta bekräfta mina misstankar: Du är min okända tvilling. /Theworryingkind75