torsdag 6 oktober 2011

Det här med att ha en realistisk uppfattning om sin ålder

När jag träffar nya människor och berättar för dem att jag har två barn förväntar jag mig alltid undermedvetet att de ska bli lite förvånade över det, eftersom som att jag är så himla ung. Som att de skulle ba "wow, det hade jag jag aldrig gissat. Och två barn dessutom! Hon som är så himla ung!".

Som att jag vore 22 år och inte snart 32 år.

Och det är inte så att jag skulle vilja vara tio år yngre, det är bara det att jag fortfarande inte fattat själv att jag har barn. Och två stycken till och med! Jag som är så ung liksom.

Men den polletten trillar säkert ner snart. Vilket år som helst.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du... när jag var 22 HADE jag två barn! Och vid 24 tre!

Anonym sa...

Du poletten trillar aldrig ner riktigt helt. Jag har två barn varav den äldsta blir 30 år nästa gång. Nää, det fattar jag inte? Eller så är det bara jag som är så trögfattad

Johanna sa...

Jag känner igen mig, är 27 och har inga barn, men jag tror alltid att jag är yngst. Om man träffar ett gäng folk hos en kompis tar jag alltid för givet att folk är ett par år äldre, och när de sen säger att de är 24 eller så får jag världens chock och känner mig som en tant.

Johanna sa...

Samt tror också att alla kända människor, utom barnkändisar, är yngre än mig. Att Lady Gaga tex är två år YNGRE än jag - ofattbart.

Anonym sa...

Ha,ha...jag är 49 och har en son som är 27!!...Jag är för fan 27:)))!

Fraggelmorsan sa...

vad skönt att höra att det är fler som lider av åldersenilitet! Jag förväntar mig också ett "WOW har du 2 barn?! och Hus! och är gift!? " för jag tycker ju jag är så oerhört ung liksom. Och jag är 32 precis som du Maria...

Anonym sa...

Precis så tänker jag också. Att folk liksom ska tänka: "hon som är så ung och hipp, tänk att hon har två barn!" är också 32, måste kanske ta itu med det hör med självbild och inse att med två barn varav det ena börjar skolan nästa år, hus, fast jobb och en sambo jag varit ihop med i elva år så är jag vuxen - också på riktigt.

Hanna sa...

Jag känner igen det här. Ännu mer skräckslagen blir jag när jag inser att barnen på förskolan har föräldrar som är några år yngre än mig, trots att deras barn är äldre än mitt. Då funderar jag på om jag kanske inte är den yngsta förskolläraren i världen ändå... Jag fyller snart 30.

Frida sa...

Känner igen mig :-D

Anonym sa...

Men det är inte jättekul att vara snart 32, ha två barn och bli ombedd att visa leg när jag hade två folköl i korgen på Ica...

Anonym sa...

själv är jag nöjd så länge ingen tror att jag är barnens mormor..... är 51 och har två barn på lågstadiet.