söndag 10 juli 2011

Det blir kanske lättare att skölja ur ordentligt om det får stå till sig först?

Hemma i Sundbyberg sopsorterar jag för mitt eget höga nöjes skull, bara för att det är roligt liksom, det har ingenting med miljön att göra eller så. Det är i alla fall vad Björn tror. Det skulle aldrig falla honom in att man gör det för en god sak.

Så jag gör det på egen hand, för jag vet att det är det enda sättet som det blir gjort på.

Men här på landet är det annorlunda, här måste vi sopsortera. Annars skulle vi vara tvungna att utöka sophämtningen. Så igår upplyste jag Björn om att han faktiskt också måste ta sitt ansvar, och sopsortera lika mycket han. "Mmm" hummade han, "jag antar att du har rätt. Vi måste nog dela på det när vi är här".
Och så fortsatte han att diska middagsdisken, torka av diskbänken och lämna alla sopor som skulle sköljas ur och sorteras.






Såatte, det kommer börja lukta riktigt smarrigt om det där snart. För nu har det redan stått där i ett dygn.

Men tänk vad mysigt han ska ha när han ska skölja ur det sen!


1 kommentar:

Martina sa...

Listigt, mycket listigt ;-)