söndag 15 augusti 2010

När comhem roar sig lite

Björn ringde Comhems talsvar igår för att beställa hem en fotbollsmatch. Precis i början av samtalet råkar han säga något till Julius vilket gör den automatiska damen i andra änden ganska förvirrad:

- Nu förstod jag inte, vill du till teknisk support?
- Nej.
- Vill du till teknisk support? Svara ja eller nej.
- Nej!
- Jag kopplar dig till teknisk support!

Jag kan också tänka mig att ha programmeringen av såna tjänster som jobb. "Du vill beställa ett telefonabonnemang? Jag kopplar dig till skofabriken, var god dröj!". Eller varför inte: "Du vill ha en taxi till centralen? Jag skickar en bil till hamnen. Tack för att du ringde!"

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Ha ha det är Com Hem i ett nötskal

painkiller_suzy sa...

Måste bara säga att du har en underbar blogg och skriver mycket underhållande!

Ulrika sa...

Jag tycker ändå att kommentaren "ditt samtal är viktigt för oss, tack för att du väntar"....som om man har nåt val.
Skitviktig känner man sig, när man har plats 57 i kön.
Bah!

anne sa...

Kul!

Det där har jag inte varit med om! :)

Maria sa...

Shamrock: De är alltid sämst. Och det måste man väl ändå visa lite uppskattning för - deras känsla för kontinuitet.

Painkiller_Suzy: Tack! Vad glad jag blir :-)

Ulrika: Fast hellre det än att klicka sig igenom typ 14 val för att sen höra att det "är många som ringer just nu, var god försök igen senare".

Anne: Nej, det händer bara såna som beställer hem fotbollsmatcher ;-)