fredag 19 oktober 2018

Denna ringen den ska vandra

Jag tar alltid av mig min vigselring om jag tränar med skivstång eller kettlebells. Dels får jag ännu värre förhårdnader om den är kvar, dels ser jag framför mig hur tex skivstången liksom skaver och skaver mot ringen ända tills den tillslut är alldeles sönderskavd och trasig? Mycket rimligt.

Hursomhelst, man måste ju göra av ringen någonstans medan man tränar. Någonstans där den inte försvinner. Så för något år sedan lade jag den till exempel i den lilla fickan på träningstightsen, tvättade träningstightsen i tvättstugan såklart och fick sen ringa fastighetsskötaren som kom och skruvade bort något rör och hittade ringen där.

Ah, tänkte jag. I fickan var alltså inte så bra. Så istället började jag knyta fast den i skosnöret på ena skon. "Och det!" sa jag till en man som tränar på samma ställe som jag medan vi väntade på att vårt träningspass skulle börja, "det är genialiskt! För jag tvättar ju inte skorna!" "Ja", sa han, "det låter ju smart. Själv lägger jag alltid min ring på bänken hemma." Jag log snett mot honom och sa att om jag gjorde så skulle jag tappa bort den i samma sekund som jag släppte den med blicken. "Nej, skorna är nog det säkraste kortet!" sa jag glatt och glömde sedan skorna på gymmet i flera dagars tid. Och där fick de stå, med ring och allt, ända tills jag bad Björn svänga förbi där på vägen hem från affären för att kolla om mina skor eventuellt kanske var kvar där. Ringen? Nej den hade jag inte ens tänkt på att den var borta.


9 kommentarer:

Johanna sa...

Haha! Kan helt relatera. Ogillar när den skavs men lägger den också på dumma ställen. Bryggan på landet, låg den tex på i somras medan jag plockade stenar i vattnet och kastade upp mot vår stenmur. Det tyckte axel varvet sådär ställe.
Obs är iofs inte gift än, men förlovningsring.

Maria sa...

Hahahaha! Åh, jag hade också kunnat lägga den på bryggan! Så himla himla dumt ställe?

åsa sa...

När jag arbetade som sjuksköterska för flera år sedan och inte fick ha mina ringar på arbetstid brukade jag lägga dem i en jackficka med dragkedja. Jag sprang alltid hem och såklart glömde jag en dag bort att jag hade ringarna i fickan, öppnade dragkedjan av nån anledning och när jag kom hem var ringarna borta. Båda. Förlovningsringen i titan, som vi har likadana jag och min man, graverad med ”kampen fortsätter” (ett ode till äktenskapet) och min guldring med diamant.
Jag letade. Och letade. Gick hela vägen tillbaka till jobbet med näsan tre cm ovan marken. Vände upp och ner på ungefär hela arbetsplatsen. Gick hem på samma sätt.
Min man hittade min guldring i vår hall men förlovningsringen är fortfarande borta.
Sätter mitt sista hopp till att den ligger under vår altan. Snart, snart ska vi bryta upp den och bygga nytt och jag ska sila all sand och alla tvestjärtar mellan mina fingrar och ha näsan 3 cm från marken. Kampen fortsätter.

åsa sa...

Kul att jag svarar ett år senare. Med det sagt borde du blogga oftare!

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavskärare som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började bo tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett relationsproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Älska trollformler
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässor
4) Giftermål
5) Bindande trollformler
6) Uppdelningar
7) Dödsförtroll
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
via {drogunduspellcaster@gmail.com}

lilian nikky sa...

Jag heter Lilian N. Det här är en väldigt glad dag i mitt liv på grund av den hjälp Dr.saguru har gett mig genom att hjälpa mig att få min exman tillbaka med sin magiska och kärleksförtryck. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och sökte efter en skilsmässa men när jag kom över Dr.saguru e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sin ex och hjälper till att fixa förhållandet. och få människor att vara lyckliga i sin relation. Jag förklarade min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men till min största överraskning sa han till mig att han kommer att hjälpa mig med mitt fall och här firar jag nu eftersom min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara vid mig och kan inte göra någonting utan min present. Jag tycker verkligen om mitt äktenskap, vad en fantastisk fest. Jag kommer att fortsätta vittna på internet för att Dr.saguru verkligen är ett riktigt trollspelare. BEHÖVER DU HJÄLP DÅ KONTAKTA LÄKARE SAGURU NU VIA E-post: drsagurusolutions@gmail.com eller WhatsApp +2349037545183 Han är det enda svaret på ditt problem och gör att du känner dig lycklig i ditt förhållande. Och hans också perfekt i
1 ÄLSKA STAV
2 VINNA EX TILLBAKA
3 KVINNENS FRUIT
4 FRÄMNINGSSTAV
5 SKYDDSSTAV
6 VERKSAMHETSSTAV
7 GODE JOB STAV
8 LOTTERISK STÄLLNING och STOLTFALLSTAV.

Lava Showan sa...

(dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
Jag rekommenderar uppriktigt Dr.Oduduwa att kontakta denna spiritualist - Stava för att få tillbaka ditt ex
återställa kärleksförhållande mot rygg
förena bruten
magisk kärleksförtroll för att få tillbaka
sluta skilsmässa
Älskar stava för att undvika att fuska par
Älskar stava för att stoppa uppdelningen

Andersson Jesica sa...

Jag är så upphetsad idag .. Min ex-kärlek kom hem igen efter åtta månader som vi separerade, med hjälp av en herbalist-man,
Denna herbalist (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com) kastar en magisk kärleksförtryck för min räkning och returnerar min förlorade kärlek inom 43 timmar.
Om du är redo att locka en ny kärlek till ditt liv, kan det vara det
bara det stava du har letat efter! Effekterna av denna spell
börjar generellt med att folk märker att de får mycket mer
positiv uppmärksamhet än de normalt skulle göra. De flesta säger att de
känner att de har förvandlats till en attraktionsmagnet, lockar
bättre typer av människor än de någonsin har lockat tidigare! Människor kommer
hittar dig mer lockande, mer attraktiv och mer lockande än någonsin.
Du kan också få snabb jobbfrämjande, Stava för berömmelse, makt och rikedom.
Stava för att stoppa skilsmässa. Stava för att hitta sann kärlek.
Stava för att vara mer sexaktiv, Stava för att bota alla blodsjukdomar / sjukdomar.
stava för att rädda ditt äktenskap från en annan kvinna / man. etc...
Bara ett meddelande till denna herbalist idag kommer att rädda ditt äktenskapsliv från kris.
här är hans personliga e-postkontakt: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
skriva ett kort meddelande till Baba Herbalist nu för hjälp för att lösa äktenskapskris.
All stavning görs för dina räkning, du behöver inte göra någonting bara skicka in din fotobild och namn och allt fungerar.

Bektesh Jehona Sjostrom sa...

Alla som läser den här artikeln som går igenom äktenskapskris, och för dem som delar hemliga tårar av hjärtsvängningar är idag alla dina problem över, bara ett enkelt e-postmeddelande till den stora Dr.Oduduwa Love Spell Temple i dag (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
Min bön är att hitta lycka i kärleksliv och äktenskap, oavsett vad som händer i våra äktenskap, vi bör alltid försöka göra rätt sak och uppskatta vad vi har. kämpa för att ditt äktenskap ska fungera med alla nödvändiga medel och tillgänglig hjälp finns här för dig nu.
Jag har denna kraftfulla avsikt att dela detta fantastiska vittnesmål här ute kommer det att motivera att hjälpa så många unga eller gamla par att lösa sina äktenskapsproblem.
När två personer verkligen bryr sig om varandra, kommer de alltid att leta efter ett sätt att få det att fungera, oavsett hur hårt och svårt sättet att lösa problemet är att söka lycka är den verkliga kärnan i existensen.
Jag vet att Dr.Oduduwa kan vara till god hjälp för dig idag, kontakta hans personliga adress via: dr.oduduwaspellcaster@gmail. com