söndag 26 juni 2016

25 juni

Det kommer bli en himla spännande semester i år. Frank är nämligen blöjfri sen ett par månader tillbaka, och är också helt torr. Förutom när det gäller bajs. Bajs bajs bajs. Han vägrar blöja, potta och toalett utan bajsar helst i kalsong. Den lille lyxliraren! Så fem veckor utan rinnande varmvatten och tvättmaskin låter ju som en dröm! En bajsdröm.

Jag har övergått från mutor (du får en kaka om du bajsar på toaletten/pottan) till rena hot (du FÅR inte bajsa i kalsongerna. Då tänker inte jag ta bort det), och vi får väl se vilket som är mest effektivt. Mutor och hot är för övrigt två stora byggstenarna i mitt föräldraskap. Man gillar ju effektivitet liksom!

Edit: han är inte rädd för att bajsa i toalett eller potta. Han bara VILL inte.


7 kommentarer:

Josefine sa...

Har EXAKT samma problem med min treåring. Hon vill inte heller och har inget emot att gå runt med nerbajsade kläder utan att säga till. Har försökt vänta ut henne men det hjälper inte. Gaaah!

Maria sa...

Blä! Och "bajs i tyg" är typ den äckligaste lukten som finns!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Man tycker att den unge herrn kunde ha valt något annat att vara så envis runt. Bajs är ju ganska så äckligt ändå. Barn är ju bra lustiga ibland.

Maria sa...

Men jag veeet! Till och med hellre snor liksom.

Karin sa...

Å andra sidan – ta av honom brallor och kallingar på landet. Han får gå med rumpan bar tills vidare. Risken är väl att han gillar det så mycket att det blir svårt att få på honom byxorna igen i augusti.

Josefine sa...

Nyfiken på hur det har gått? Kör varannan dag hopp och varannan dag förtvivlan här men efter att ha investerat 250 spänn i en potta som ser ut som en liten toalettstol så verkar det äntligen gå lite framåt. Mvh Desperat_36_jordsnurr

Maria sa...

Ja, FRANK tycker nog att det gått bra! Eftersom han själv valt att bajsa i kalsongerna nästan varenda jävla dag. Själv tycker jag väl att det är lite trist att sommarens största utgiftspost inte är glass utan kalsonger, men men. Jag hoppas att det har löst sig innan skolstart.