söndag 20 juli 2014

Hej hej

Jag tänkte innan semestern började att den här sommaren blir väl en sån där regnig jävel där Björn och jag bråkar varje dag, barnen halvt om halvt slår ihjäl varandra och hönsen bara ligger inne i sitt hus och trycker.

Men hittills? VILKEN SOMMAR! Alltså på riktigt, vad har jag gjort för att förtjäna detta? Solen skiner nästan varje dag, det är varmt och Björn och jag bråkar nästan ingenting (vilket måste vara något slags rekord, för det är oftast så vi umgås känns det som ibland) och barnen slår visserligen ihjäl varandra var och varannan minut, men hej man kan ju inte få allt. Och hönsen! Hönsen! Jag är alldeles kär! De värper knappt och tuppjäveln börjar gala vid fem och håller på en timme, men i alla fall! De drar runt i trädgården som en flock tonåringar och äter maskar och krusbär och bajsar överallt och småpratar hela tiden med varandra och är bara så himla himla fina.

Och Björn visade sig tydligen vara händig och byggde en ny trappa och varje dag går vi varsin långpromenad och (jag) lyssnar på sommarpratare och jag vill aldrig aldrig att den här semestern ska ta slut.

Sommar 2014, jag älskar dig!
















2 kommentarer:

Freja sa...

Åhh, det ljuvliga skrockandet av förnöjda höns, finns det något trevligare? Jag fattar inte det där med delfiner och valar till meditation, höns är ju det ultimata!

Annika sa...

Ååh vad härligt!