tisdag 6 maj 2014

#66

Sen vi flyttade vantrivs jag verkligen i vårt sovrum.

Det är ett sånt himla tragiskt rum just nu, med kartonger (som inte får plats någonstans, med saker i som jag inte längre minns vad det är), extra matplatsstolar, taklampor som ligger på byrån och bara breder ut sig och tar plats och samlar damm och kläder överallt som jag inte orkar lägga in i garderoben för jag klarar knappt av att vistas i rummet mer än nödvändigt - det är som att det inte finns något syre här inne och jag snabbt snabbt måste ut i vardagsrummet igen för att andas - och tapeterna? Ja herregud, tapeterna. De är smutsgula med ränder på som ser ut som flottfläckar och VEM kan nån gång tyckt att de var snygga och valt dem? En blind och debil mullvad?

Dammet ligger tjockt på skrivbordet bakom datorn för jag orkar inte bry mig, jag skiter i det här rummet och på golvet ligger alla vinterskor och glor uttråkat för ingen ids lägga dem i lådan under sängen där de ska bo under sommaren.

Och jag känner att om vi inte gör något åt det här sorgliga sorgliga rummet snart kommer jag börja sova i soffan istället. Eller badkaret. Allt är bättre än det här.

Inga kommentarer: