fredag 29 mars 2013

En liten dröm jag har

Charles har som en liten inbyggd bajsklocka som talar om för honom att han ska bajsa VARJE lördag- och söndagmorgon klockan sex. Varför inte på veckodagarna också undrar ni då förstås? Jo för då ringer ändå våra väckarklockor, så det vore ju inte lika skoj. För bajsklockan alltså.

Hursomhelst så avskyr jag den där jävla lilla klockan. Jag avskyr den så mycket att jag skulle vilja plocka ut den (naturligtvis utan göra Charles illa, det skulle ju så klart ske med någon slags magi. Ni behöver alltså inte ringa socialen) och sen plocka isär den, skruv för skruv, tills inget annat återstod än en hög med skrot som jag skulle stampa på och sen skicka in i en masugn.

Sen skulle jag kunna säga "varsågod min son, jag har nu befriat dig från den där hemska bajsklockan och du är äntligen fri att bajsa när du vill.


Helst på vardagar mellan 8 och 16 när du ändå är på förskolan."



3 kommentarer:

Heidi sa...

Min 5,5 månader gamla son bajsar varje eller varannan dag och när han gör det så är det i 9 fall av 10 när jag är i stallet. Åker nämligen dit i stort sett samma tid varje dag (är borta mellan 15 och 18, allt från 1,5h till 3h) och han är hemma med pappa sin.. Och passar på att leverera både en eller tre bajsblöjor. Awesome! Minns inte när jag bytte en redig bajsblöja sist... ;)

LillaUlle sa...

Min yngsta dotter har en "jag måste stå i spjälsängen och ropa på min mamma"-klocka som ringer kl. 05:00 alla lediga dagar. Den skulle jag mer än gärna plocka ur och pilla isär oxå (även det med någon slags magi såklart). Hon har även börjat bajsa mitt i nätterna flera nätter i veckan. Det har hon inte gjort sen hon var spädbarn, och nu är hon snart två. Känns rätt onödigt att börja med sånt nu tycker jag. Jag röstar på bort med "vakna tidigt"-klockor och bajsklockor!

Limpy sa...

Jag har också en sån bajsklocka så om du kommer på något sätt att bli av med den så får du gärna meddela mig hur man gör. Min bajsklocka ringer klockan 5 varje dag oavsett dag. Ja, om jag inte har supit ner mig dagen innan förstås, då kommer den i obalans minsann. Ni kan ju testa det.