tisdag 18 december 2012

Mindre än en vecka kvar till julafton

Jag är så himla himla himla trött just nu och hela min kropp SKRIKER efter jullov och jag orkar inte läsa annat än chic lit-böcker och alla dom jag hittar i den genren är så pinsamt jävla dåliga och jag blir så arg över att huvudpersonerna alltid måste vara så jävla korkade, våpiga, osjälvständiga och i sånt stort behov av män för att definiera sig själva och VARFÖR finns det inga bra böcker i den kategorin?

Och ni då? Bilen går bra eller?

8 kommentarer:

Lilly sa...

Personligen tycker jag ju inte att Marian Keyes är "chick-lit", men de flesta andra placerar dock henne i den kategorin. Har du inte läst henne så rekommenderas hon varmt. Strunta i "this charming man" (minns inte svenska titeln) då språket i den fick mig att vilja döda någon. Men alla andra är bra - mycket bra. En oväntad semester är framför allt en favorit hos mig.

Linn sa...

Det här är väl visserligen inte chic lit, men John Greens böcker Maria. Har du provat nån av dom? Jag gillar verkligen Paper towns, till exempel. Annars nåt av Tony Parsons eller Jonathan Tropper. Dom får inte jag hjärnblödning av iallafall.

Kattis sa...

Själv vill jag läsa Bossy pants av Tina Fey (den bästa Saturday Night Live-skådisen på länge). Kan vara ett tips för dig med?

Anonym sa...

Astrött.
Kokar knäck och vrålar åt barn.
Barn gråter.
Gotta love the julstress.

Damen sa...

Jag håller helt med dig. Och jag håller med Lilly, det hon skrev om Keyes.
Annars gillade jag faktiskt "En shopaholics bekännelser". Jag tycker om böcker som handlar om pengar och så kom hon på att hon faktiskt var ganska kompetent på slutet. (Uppföljarna var däremot dåliga, för då blir hon korkad igen)

Anonym sa...

Bossypants är så jääävla bra!

Åsa sa...

jag gillar också Marian Keys skarpt och har lite svårt att placea henne i chicklit-facket (eftersom så mycket där är rent skräp)Men annars kan jag varmt rekomendera Bossypants, har precis läst ut den och nu är mitt nya mål i livet att bli som Tina Fey

Ytaodjup sa...

Mina favoriter är Denise Rudbergs böcker, OSA, Vänninan, storlek 37, Åse, Mathilde och Jenny S. Om du inte har läst dem så GÖR DET!!!!