fredag 8 juni 2012

Veckans topp tre:

1. Jag fickparkerar, är sjukt nöjd över vad jag tycker är en grym parkering på en väldigt liten plats, tar upp telefonen för att fota och mannen (så klart medelålders vit man. Så klart!) som äger bilen bakom min kommer ut just precis då för att hämta något i sin bil. Konstiga blickar på mig som står där och fotar våra bilar? Ja. Var det egentligen en väldigt liten plats som jag lyckats klämma mig in i? Nej. Inte när man tittar på fotot.

2. Vi är på kalas hela familjen. De som står för kalaset är oerhört gästvänliga och generösa med mängder av mat, efterrätt, lekar för både barn och vuxna samt vin. Hur vi visar vår tacksamhet? Tja, en av oss bajsar på gräsmattan. Och bajs är tydligen jättesvårt att torka upp från gräs! Fråga mig, jag vet. Jag försökte jättejättelänge i onsdags.

3. Jag smörjer in Julius med solkräm på dagis och tar av mig förlovningsringen för att inte få solkrämskladd på den. På vägen till jobbet upptäcker jag att den inte sitter på mitt finger. Jag ringer till dagis, måste berätta att jag är så dum i huvudet att jag lämnat min förlovningsring på bänken i hallen på ett jävla dagis, får en pedagog att krypa runt på alla fyra på golvet för att se om den ramlat ner från bänken och hittar den sen i jackfickan när jag kommit fram till jobbet.

Jag väntar redan på vad nästa vecka har att erbjuda. Kissa på mig på offentlig plats? Försöka köra in med bilen på Ica (för att jag glömt att jag sitter i bilen, inte för att råna dem)? Eller kanske bara försöka hämta någon annans unge på dagis?

Möjligheterna är oändliga!

7 kommentarer:

Mammahäxan sa...

Det du beskriver, låter liksom mänskligt. Inte udda eller läggainpåspsyketvarning, utan bara mänskligt.

Limpy sa...

Längtar till nästa vecka.

Limpy sa...

Längtar till nästa vecka.

Limpy sa...

Längtar till nästa vecka.

Limpy sa...

Längtar till nästa vecka.

emma (: sa...

Haha snälla, försök köra in med bilen på ICA, det skulle vara det roligaste jag någonsin hört, sitter och asgarvar! :D

Johanna sa...

Min granne körde in, inte på ICA, men rakt in i en affär som säljer kontorsmateriel. Han skulle inte heller råna den men hade råkat dö i en hjärtinfarkt i backen som leder ner till butiken. Inte alls kul ju, och ändå börjar jag oklädsamt fnissa nu när jag tänker på detta! Fy.

I övrigt håller jag med Limpy, längtar också till att höra om nästa v x4 (för känner igen mig, är likadan).